Egy kisgyermekes fővárosi család hétvégéi egy palóc faluban

Falun Másképp

Falun Másképp

Vegyünk termőföldet!

2013. augusztus 13. - Falun Másképp

Megmagyarázhatatlanul hiszek abban, hogy a föld mindig jó befektetés. A termőföld és a pesti garzon két külön dolog persze, és ha a kettő között kell választanom, mindenképp az első a befutó. A mi családunkban mindig volt föld. Vagy saját, vagy bérelt. Mindig utáltam is gyerekkoromban, hogy menni kellett unatkozni a földre, amíg a család felnőttjei kapáltak vagy ellenőrizték, hogy szépen fejlődik-e az árpa/búza. Aztán pláne azt utáltam, amikor tiniként nekem kellett ilyeneket csinálni. Ahogy mondják, idősebb korunkra minden megszépül, lám-lám itt is kedélyesen írok róla...

Komolyra fordítva viszont: ez a poszt hirtelen felindulásból születik ma, véletlenek egybeesése után. Egy barátomtól kaptam egy könyvet, amit sokáig nem nyitottam ki, mert vártam az egybefüggő másfél napnyi időt rá.  Ebben a könyvben a 2008-as másodlagos jelzáloghitel piac válságát előre megjósoló különleges fejekről van szó, semmi falu és agri. Találtam egy embert benne, aki teljesen nem átlagos, Michael Burry a neve. Ő volt az, pl. aki rengeteget keresett ezen a válságon, mert már eleve nem hitt a másodlagos jelzáloghitelek egészségességében. Utána lehet olvasni a teljes sztorinak, itt nem írom le.

burry.jpg

Ma úgy gondoltam, megnézem mi van most ezzel az emberrel.

Azt olvasom, hogy kis pihenő után ismét befektet és akkor találom a róla szóló - de nem általa írt! - blogban az alábbi linket:

http://michaelburryblog.blogspot.hu/2012/09/michael-burry-video-investing-in.html

Angolul nem értőknek: 2012 nyarán az tanácsolja, hogy termőföldbe, lehetőleg vízközeli termőföldbe fektessünk, mert az sokat fog szerinte érni. 

Ez a blog nem befektetési tanácsokkal foglalkozik, nem is szándékozom ilyen vizekre evezni, pláne felelősséget vállalni, csupán annyi a célom, hogy a hordaszellemtől eltérően gondolkodókra is figyeljünk a világban. Jó gondolkodást:-)

A kép forrása:http://michaelburryblog.blogspot.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://falunmaskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr985458585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása