Egy kisgyermekes fővárosi család hétvégéi egy palóc faluban

Falun Másképp

Falun Másképp

Régimódi kecskesajt

2016. január 30. - Falun Másképp

Abban hiszek, hogy ahol szeretünk lenni, onnan jobban esik az ennivaló is. Így mielőtt valakitől ennivalót, vagy annak valót veszek, szeretem, ha egy kicsit közelebbről is megismerhetem a környezetet, ahonnan az étel származik. Ez már csak így van. Gyerekkoromban Anyánk annyira finnyás volt, hogy  bármennyire kedves rokontól, szomszédtól érkezett is az étel az gyakran ment a kutyáknak, mert Anyánk szerint az illető nem volt elég tiszta...

Nagyon megörültem, amikor hírét vettem, hogy a faluban valakinek annyi kecsketeje van, hogy tejet is lehet tőle venni és ízes sajtokat is készít. Az első dolgom volt, hogy megkértem, hadd menjek ki vele oda ahol a kecskék is vannak. Hát, megérte. Gyönyörű dombok, lankás völgyek között királyi életet élő kecskéket, gidákat és lovakat láttam. Olyan emberrel találkoztam, aki semmit nem szeret jobban, mint szabadon kint lenni a jószágaival, olyan valaki, aki akkor érzi rosszul magát, ha bent kell lennie és ott kell kicsit hagyni ezt a tájat, amiben ő is él. Ezek után nagyon kíváncsi lettem a sajtra is persze...Kecskesajtot ettem már sokfélét, de ilyet még soha. Krémes, finom, illatos és nulla kecskeszag. Megkérdeztem, hogy lehet ez?  A válasz elég egyszerű és meglepő is volt: azt mondta a készítő, hogy a hagyományos palóc módszerrel, ecettel készíti a sajtot és ettől ilyen más. Ezt a sajtot még azok a kecskesajt utálók is meg tudnák enni szerintem, akik az orruk tövében gyűlölik érezni azt a tipikus kecskeszagot.

A gidák ideje alatt nem készül sajt, ezért a fagyasztóba is került. Tartottam tőle, hogy milyen lesz, amikor kiolvad majd a sajt, de szerencsére épp olyan, mint frissen, így bár tél van és főleg a városban vagyunk, mégis van egy kis falu az asztalon.

sajt_erzsike.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://falunmaskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr158335402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása